ماژول ثبت درخواست کار و اعلام خرابی
برای همه ما اهمیت مدیریت خرابی و تعمیرات در هنگام بروز مشکل یا شکست تجهیزات در کارخانه ها و سازمانها واضح است. یکی از رایجترین رویکردها، سیستم تعمیرات اضطراری (EM) است که همچنان در بسیاری از مجموعهها استفاده میشود. خرابی تجهیزات میتواند منجر به مشکلات جدی در شرکتها و کارخانهها شود، بهویژه در مواردی که کارکرد پیوسته تجهیزات حیاتی است. ماژول ثبت درخواست کار و اعلام خرابی باید بتواند تمام نیازهای تیم نت را در این زمینه برآورده کند.
در ادامه با هم نگاهی می اندازیم به امکانات نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین در بخش ثبت درخواست کار تعمیراتی و اعلام خرابی ها . این ماژول قابلیتهایی نظیر تعریف انواع خرابیها، اولویتبندی درخواستها، تعیین وضعیت تجهیز و ثبت جزئیات کامل خرابی را فراهم میکند. همچنین، کاربران میتوانند از طریق این ماژول، خرابیهای پیشآمده را در سیستم ثبت کرده، درخواستهای تعمیراتی را ارسال کنند و بر مراحل پیشرفت کار نظارت داشته باشند. این امکانات به کاهش زمان توقف تجهیزات و بهبود روند تعمیرات در سازمان کمک میکند.
ثبت اطلاعات کامل خرابی
ثبت درخواست تعمیرات یکی از مهمترین بخش های یک نرم افزار نگهداری و تعمیرات است. نرم افزار CMMS نتبین به شما امکان ثبت اطلاعات کاملی از یک خرابی را می دهد. از ثبت تاریخ و ساعت درخواست، شخص درخواست کننده، شیفت کاری، واحد درخواست کننده گرفته تا وضعیت تجهیز در لحظه خرابی مانند (عادی - بحرانی - خارج از مدار) همه قابلیت ثبت دارند. همچنین در صورت داشتن توقف، تاریخ و ساعت توقف تجهیز هم ثبت می شود.
ثبت کننده خرابی میتواند یک توضیح در مورد خرابی ارسال کند. شرح مختصر خرابی به سرپرست تعمیرات کمک می کند تا وضعیت تجهیز در زمان خرابی را بهتر درک کند.
اما سهولت ثبت یک درخواست تعمیر برای همه ما دارای اهمیت است. سامانه موبایلی نت بین در زمان ثبت خرابی کار را برای شما بسیار راحت تر می کند. امکان ثبت خرابی با استفاده از اسکن کردن QR_Code و ثبت درخواست صوتی و ... .


ثبت قطعات معیوب
در زمان ثبت یک خرابی ، مهم است که من بتوانم قطعاتی که خرابی روی آنها مشخص است را ثبت نمایم. اینکار کمک میکند تا سرپرست تعمیرات تصمیم درست تری در خصوص تامین این قطعات گرفته و یا در صورت عدم موجودی در زمان کمتری درخواست تامین موجودی را به واحد تدارکات ارسال کند.
نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین، در بخش ثبت درخواست کار و اعلام خرابی به شما این امکان را می دهد تا بر روی یک درخواست تعمیر، قطعاتی را که به عنوان قطعات معیوب مشاهده کرده اید به همراه یک مدت زمان پیش بینی شده برای رفع خرابی و یک توضیحات ثبت نمایید.
برخی از ویژگی های ثبت درخواست کار و اعلام خرابی
نرمافزار نگهداری و تعمیرات نتبین، با زیرسیستم مدیریت دستور کار تعمیرات خود، به تحلیل توقفات و خرابیهای تجهیزات پرداخته و روشهای مختلفی مانند EM و RCM را پوشش میدهد. این زیرسیستم تعمیرات غیر دورهای مانند تعمیرات اصلاحی و اضطراری را در سه مرحله: ثبت درخواست، بررسی توسط سرپرست، و انجام دستورکار، مدیریت میکند. همچنین، امکان ایجاد جریانهای کاری تعمیراتی (Work Flow) برای مدیریت دستورکارها بر اساس نقش هر کاربر وجود دارد.
علاوه بر این نرم افزار CMMS نتبین یک اپلیکیشن موبایل نگهداری و تعمیرات برای اجرای بخش تعمیرات دارد که به کاربران کمک میکند تا وظایف خود را بهصورت ساده و بر روی موبایل یا تبلت مشاهده و انجام دهند. تمامی مراحل ثبت درخواست کار، ارجاع به سرپرست، بررسی توسط مسئول نت ، ارجاع به اپراتور تعمیرات و نهایتا ثبت دقیق دستورکار تعمیراتی، در مویابل اپلیکیشن نتبین قابلیت اجرا و پیاده سازی دارد.
در ادامه نگاهی می اندازیم به برخی از ویژگی های ماژول ثبت درخواست کار و اعلام خرابی نرم افزار نتبین.
امکانات بخش ثبت درخواست کار و اعلام خرابی:
- امکان تعریف انواع خرابی یا درخواست کار.
- قابلیت تعیین اولویت رسیدگی به خرابیها (بحرانی، فوری، مهم، عادی و ...).
- امکان تعیین وضعیت تجهیز مانند (متوقف، در حال کار و ...)
- قابلیت تعیین نوع خرابی برای هر کلاس یا گروه تجهیز (نشتی، شکستگی، پوسیدگی، لرزش و ...).
- قابلیت تعریف دلایل بروز خرابی جهت بررسی علل ریشه ای خرابی بر روی تجهیزات.
- قابلیت اعلام خرابی از روی ساختار درختی تجهیزات (Taxonomy).
- قابلیت تعریف گروه های اصلی تجهیزات جهت تعریف قطعات هر گروه تجهیز.
- گزارشگیری از تکرار و انواع خرابیهای مربوط به تجهیزات و گروه تجهیزات.
- امکان اعلام خرابی برای هر تجهیز توسط پرسنل بهرهبردار و اپراتور و یا هر کاربر دارای مجوز.
- تعریف واحدهای درخواست کننده تعمیرات.
- امکان مشخص کردن قطعات دارای خرابی در زمان ثبت تعمیر.
سایر امکانات بخش ثبت درخواست کار و اعلام خرابی:
- امکان اعلام خرابی به سادگی توسط موبایل اپلیکیشن.
- شناسایی تجهیز بر اساس محل قرار گیری آن و ثبت خرابی بر روی موبایل.
- اسکن QR-Code تجهیز برای ثبت خرابی توسط موبایل اپلیکیشن.
- ثبت تصویر از وضعیت خرابی تجهیز در زمان خرابی توسط موبایل اپلیکیشن
- ثبت شرح خرابی صوتی توسط موبایل اپلیکیشن جهت تسهیل ورود اطلاعات در مواقع خاص.
- انجام فعالیتهای تعمیراتی توسط پیمانکاران بیرونی و گزارش عملکرد آنها.
- امکان تأیید یا رد خرابی و صدور دستور کار تعمیراتی توسط مدیر مربوطه.
- انجام فعالیتهای تعمیراتی توسط پیمانکاران بیرونی و گزارش عملکرد آنها.

جهت مشاهده دموی نرم افزار نگهداری و تعمیرات نت بین با ما تماس بگیرید.
مولود حسینی - مسئول فروش سامانه جامع نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین