ماژول ثبت تعمیرات پیشگیرانه (PM)
در نرمافزار CMMS نتبین، بخش ثبت تعمیرات پیشگیرانه به صورت کاملا حرفه ای و با امکانات بسیار متنوع است. بخش تعریف یازدیدهای دوره ای به شما امکان مدیریت تعریف را میدهد. این بخش برای ایجاد و مدیریت چکلیستهای سرویسهای دورهای برای تجهیزات و ماشینآلات است. این چکلیستها شامل آیتمها و فعالیتهایی هستند که باید توسط تکنسینها در هر سرویس انجام شوند. هر فعالیت نت میتواند به پیمانکار یا پرسنل تعمیراتی مختلف ارجاع شود و مراحل اجرای آن مدیریت شود.
نرم افزار نت بین علاوه بر تعریف دستورالعمل های نگهداری، امکان ثبت نتایج مورد نیاز جهت بازدید توسط پرسنل را نیز داراست. ثبت اطلاعات پایش تجهیز مانند دما، سطح روغن، لرزش و ... متناسب با بازدید صورت گرفته توسط شخص از امکانات این نرم افزار در بخش پایش وضعیت تجهیزات است.
ماژول PM نرمافزار نت نتبین یک راهکار جامع برای مدیریت و اجرای برنامههای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه است. با قابلیتهایی مانند تعریف دقیق چکلیستها، برنامهریزی سرویسهای دورهای بر اساس زمان و کارکرد، تعریف مواد مصرفی، لوازم و ابزارآلات مورد نیاز، و امکان پیوست مستندات فنی. این نرمافزار به طور مؤثر نیازهای نگهداری پیشگیرانه را پوشش میدهد و به بهینهسازی عملکرد تجهیزات کمک میکند. در ادامه با هم نگاهی می اندازیم به امکانات نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین در بخش ماژول ثبت نگهداری پیشگیرانه.
تعریف فعالیت های نگهداری
هدف اصلی نرمافزار PM جلوگیری از بروز خرابیها و توقفهای غیرمنتظره تجهیزات است. با تنظیم دقیق زمانبندی سرویسها، نرمافزار به بهینهسازی عملکرد تجهیزات کمک میکند تا قبل از وقوع خرابی، اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
به همین دلیل، با عنایت به این موضوع، امکانات مختلفی در نرم افزار برای این منظور وجود دارد. نرمافزار قابلیت برنامهریزی سرویسهای دورهای بر اساس زمان (روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه) و بر اساس کارکرد (کیلومتری، ساعتی و غیره) را داراست.
زمان استاندارد انجام هر فعالیت ثبت می شود تا بتوان نحوه انجام بازدیدها را بررسی کرد. همچنین نرم افزار با استفاده از همین زمان ها امکان بررسی نفرساعت تعریف شده در روز برای انجام کارها را در اختیار مدیر نت می گذارد.
نمایش تقویمی چک لیست ها
از بخش های مهم در بخش نت پیشگیرانه، چگونگی نظارت بر انجام فعالیت های نگهداری است. در نرم افزار CMMS نتبین، امکان مشاهده فعالیت های نت به صورت تقویمی وجود دارد. این بخش جهت نظارت بر انجام فعالیت های مختلف ایجاد شده است. با این امکان منحصر به فرد شما می توانید فعالیت های یک تجهیز را به آسانی و در یک نگاه به طور تقویمی مشاهده نمایید و نحوه انجام فعالیتها را بررسی کنید.
در تصویر راست می توانید نمونه ای از نمایش تقویمی چکلیستهای سرویسهای دورهای را در نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین مشاهده نمایید.
ثبت تعمیرات پیشگیرانه با موبایل:
یکی از مهم ترین آیتم هایی که یک نرم افزار نگهداری و تعمیرات می تواند در اختیار کاربران خود بگذارد، سهولت در انجام برنامه های نگهداری است. دلیل این حرف این است که این فعالیت ها به صورت پر تکرار در بازه های روزانه و هفتگی و ... برنامه ریزی می شوند و اجرا می شوند. پس هرچه این فعالیت ها راحت تر امکان انجام و ثبت داشته باشند، استقرار بخش PM در سازمان بهتر انجام می شود.
نرمافزار CMMS نتبین برای ثبت وضعیت انجام فعالیت های خود یک سامانه موبایلی به کاربران ارائه میدهد. قابلیتهای نسخه موبایلی نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین در این بخش بسیار کمک کننده است. این ویژگی به شما کمک می کند تا به راحتی نحوه انجام فعالیت های نگهداری را بر روی گوشی موبایل و یا تبلت انجام دهید. توصیه میشود برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاوران شرکت سامان در تماس باشید و دموی سامانه موبایلی را مشاهده نمایید.
ثبت انجام فعالیت های نگهداری
در نرم افزار تعمیرات و نگهداری نتبین، پس از انجام فعالیت های نگهداری توسط پرسنل، امکان ثبت اطلاعات آن هم در سامانه وب و هم در سامانه موبایلی وجود دارد.
اطلاعاتی همچون وضعیت اجرای فعالیت، تاریخ انجام آن، شخص انجام دهنده، مدت زمان انجام و یا توقف برای انجام، شرایط تجهیز پس از انجام و ... قابل ثبت است.
همچنین امکان ثبت هزینه های مربوط به هرکدام از فعالیت های نگهداری در نرم افزار وجود دارد تا بتوان در یک بازه زمانی میزان هزینه اختصاص داده شده به اجرای سرویس های دوره ای را برآورد کرد و آن را با پارمترهای دلخواه مانند هزینه تعمیرات مقایسه کرد.
برخی از ویژگی های بخش ثبت تعمیرات پیشگیرانه (PM)
نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین در بخش ثبت تعمیرات پیشگیرانه خود، امکانات مختلف و متعددی را دارا می باشد. تمامی این امکانات به شما کمک می کند تا به راحتی تمام نتایج حاصل از انجام سرویس های دوره ای را ثبت و برای بررسی در آینده در نرم افزار وارد نمایید.
در این بخش، نرمافزار امکان تخصیص زمان تخمینی برای هر فعالیت در سرویسهای دورهای را فراهم میکند، که به برنامهریزی دقیقتر کمک میکند. همچنین قابلیت تخمین ابزارآلات و موارد مصرفی مورد نیاز برای هر سرویس دورهای وجود دارد. این قابلیت به تکنسینها کمک میکند تا با دسترسی به ابزارهای لازم، بهینهتر و سریعتر کار کنند.
طراحی دستورالعمل های نگهداری برای مدون کردن دانش PM:
نرمافزار قابلیت تعریف دستورالعمل های نت را دارد. به طور کامل می توان روشهای نگهداشت تجهیزات ، سطوح نگهداري مانند: بازديد بوسيله حواس پنجگانه، بازديد بوسيله ابزار، آناليز روغن و مانيتورينگ را تعریف کرد. همچنین امکان بارگذاری و پیوست مستندات فنی، از جمله نقشهها، کاتالوگها، اسناد مرجع و سایر مستندات مورد نیاز وجود دارد. این ویژگی به تکنسینها و کاربران این امکان را میدهد تا در هنگام انجام سرویسها و تعمیرات به مستندات مرجع و فنی دسترسی داشته باشند و از صحت انجام فعالیتها اطمینان حاصل کنند.
امکانات ماژول ثبت نگهداری پیشگیرانه:
- تعریف، برنامه ریزی و مدیریت سرویس ها و تعمیرات دوره ای
- پیش بینی ابزار آلات و مواد مصرفی مورد نیاز برای انجام هر فعالیت
- ایجاد چک لیست های تفکیک شده بر اساس نوع تجهیزات و نوع فعالیت ها
- مشخص کردن تخصص های مورد نیاز از پرسنل برای انجام سرویس های دوره ای
- تنظیم و نمایش آلارم سرویس دورهای تجهیزات جهت فعالیت های معوقه و انجام نشده
- استفاده از موبایل اپلیکیشن جهت دریافت فعالیت های روزانه اختصاص داده شده به هر پرسنل
- استفاده از موبایل اپلیکیشن جهت انجام فعالیت های نگهداری و حذف کامل کاغذ چاپی
جهت مشاهده دموی نرم افزار نگهداری و تعمیرات نت بین با ما تماس بگیرید.
مولود حسینی - مسئول فروش سامانه جامع نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین