نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت CBM
نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت (CBM) یا پایش وضعیت تجهیزات، یکی از مهمترین نیازهای یک واحد نت است. تمام تجهیزاتی که دارای عملکرد منظم و مهمی هستند، می بایست با استفاده از پارامترهایی سنجش شوند. تا قبل از خرابی بتوان آثاری از بروز خرابی را در تجهیز، شناسایی و رفع کرد.
در نگهداری و تعمیرات پایش وضعیت، پارامترهایی مانند دما، لرزش، صدای غیر عادی، سطح روغن، ولتاژ ورودی و خروجی و ... برای تجهیزات، متناسب با نوع نیاز پایش تعریف می شود. در بازه های زمانی مشخص و یا در زمان انجام سرویس های دوره ای، این مقادیر توسط اپراتور اندازه گیری و ثبت می شود. یکی از ویژگی ها و نیازهای یک نرم افزار CMMS این است که بتواند پارامتر هایی که اندازه گیری می شوند را ثبت و برای تحلیل در غالب خروجی های مورد نیاز در اختیار مدیران تولید و نت قرار دهد.
در ادامه با هم نگاهی می اندازیم به امکانات نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین در بخش مدیریت نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت CBM. نرمافزار CMMS نتبین تمام نیازهای موجود در این زمینه را پوشش میدهد.
این امکانات به شما کمک میکنند تا با کنترل دقیقتر و بهینهتر بر ماشینآلات و تجهیزات خود، از هرگونه خرابی ناگهانی جلوگیری کرده و بهرهوری سازمانتان را به حداکثر برسانید.
پایش وضعیت تجهیزات
نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین امکان پایش وضعیت تجهیزات را در اختیار شما می گذارد. شما می توانید برای گروه های اصلی تجهیزات مقادیر مورد نظر را برای پایش در زمان بازدید ها ثبت کنید. همچنین نرم افزار نتبین به شما این قابلیت را می دهد که به راحتی بتوانید نتایج نرمال را از نتایج غیر نرمال تفکیک کنید و بررسی بهتری بر روی نتایج حاصله داشته باشید.
مهم است که شما بتوانید بر اساس نیاز خود انواع مختفلی از پارامترهای ورودی را ثبت کنید و کاربر شما بر اساس همان نوع ورودی تعریفی، مقادیر را ثبت کند. برای مثال در مورد ثبت آمپر خروجی یک دستگاه، مقادیر عددی ثبت شود و برای بررسی صدای غیر عادی یک دستگاه دیگر، مقدار دارد/ندارد ثبت شود. نرم افزار نتبین، به شما این امکان را می دهد که انواع دلخواهی از فرمت های ورود نتایج بازدیدها را تعریف کنید و اپراتور ثبت کننده به راحتی تنها مقادیر را ثبت نماید.
یادآوری به اپراتور بازدید کننده
در گزارش دریافت شده از نرم افزار برای انجام بازدید های دوره ای ، تمام نتایج ثبت شده ای که اپراتور می بایست اندازه گیری کند به او نمایش داده می شود. تا بداند دقیقا چه مواردی باید پایش و اندازه گیری شود. پس از مشاهده مقادیر، کاربر می تواند مقدار بازدید شده را از روی چک لیست کاغذی در نرم افزار ثبت کند.
همچنین در نرم افزار CMMS نتبین اپراتور میتواند تمام بخش های ثبت اطلاعات بازدید را بر روی موبایل اپلیکیشن مشاهده و اطلاعات مورد نیاز را ثبت نماید. از بزرگترین مزایای این بخش، حذف نیاز به چاپ و استفاده از کاغذ در انجام بازدید های دوره ای است. تمامی فعالیت های نت به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به کاغذ، مستقیماً در گوشی یا تبلت کاربر قابل دریافت است. شما می توانید امکانات سامانه موبایلی نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین را مشاهده نمایید.
برخی از ویژگی های بخش نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت (CBM)
نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین در ماژول نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت خود، امکانات مختلف و متعددی را دارا می باشد. تمامی این امکانات به شما کمک می کند تا برای تجهیزات مهم و ارزشمند سازمان خود برنامه ریزی بهتری بر اساس وضعیت تجهیز داشته باشید و بتوانید میزان در دسترس بودن بالاتری از تجهیزات را تجربه کنید. در ادامه نگاهی می اندازیم به برخی از ویژگی های ماژول نگهداری و تعمیرات بر اساس وضعیت (CBM) نرم افزار نتبین.
- امکان تعریف انواع مختفلی از پارامترهای ورودی برای پایش.
- ثبت مقادیر پارامترهای خواندهشده توسط کاربر.
- تفکیک نتایج نرمال از نتایج غیر نرمال در خروجی مربوطه.
- امکان اتصال به سختافزارها و نرمافزارهای سازمان و ثبت اطلاعات مانیتور شده تجهیزات بهصورت اتوماتیک.
- امکان تعریف بازه استاندارد برای نتایج بازدید شده.
- یادآوری به اپراتور بازدید کننده جهت ثبت مقادر مورد نیاز.
- ثبت اطلاعات مورد نیاز بازدید ها در سامانه موبایلی و ثبت تصویر از وضعیت تجهیز در بازدید.
جهت مشاهده دموی نرم افزار نگهداری و تعمیرات نت بین با ما تماس بگیرید.
مولود حسینی - مسئول فروش سامانه جامع نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین