ماژول ثبت دستور کار تعمیراتی
در نرمافزار CMMS نتبین، بخش ثبت دستور کار تعمیراتی به شما امکان مدیریت و پیگیری انواع کارهای تعمیراتی را میدهد. این دستورکارها شامل کارهای اضطراری، اصلاحی، و ساخت هستند. هر دستورکار میتواند به پیمانکار یا تیمهای تعمیراتی مختلف ارجاع شود و مراحل اجرای آن مدیریت شود.
در برخی صنایع و سازمان ها، علیرغم اجرای برنامههای نگهداری و تعمیرات منظم، سیاست تعمیرات اضطراری (Emergency Maintenance) همچنان به عنوان یک راهکار مرسوم و مهم استفاده میشود. حتی با وجود اجرای صحیح تعمیرات پیشگیرانه، احتمال وقوع خرابیهای غیرمنتظره همچنان وجود دارد. ثبت اطلاعاتی همچون علل خرابی، شرح خرابیها، قطعات مصرفی و هزینههای کالا و خدمات در نرمافزارهای CMMS ضروری است.
از همین رو، نرم افزار CMMS نتبین تمامی خواسته های شما را برای ثبت اطلاعات کامل یک دستورکار (Work Order) فراهم کرده است. در ادامه با هم نگاهی می اندازیم به امکانات نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین در بخش ماژول ثبت دستور کار تعمیراتی.
ثبت گزارش کار تعمیرات
امکان ثبت گزارش کار تعمیراتی برای همه مدیران نت دارای اهمیت است. اینکه بتوانید تمام جزییات را ثبت کنیم و در گزارشات به تحلیل آنها بپردازیم.
در نرم افزار CMMS نتبین امکان ثبت یک گزارش کامل کار تعمیراتی وجود دارد. این بخش شامل جزئیات تعمیر مانند مدت زمان انجام تعمیر، مدت توقف تجهیز و ثبت گزارش کار تعمیراتی است.
وضعیت درخواست می تواند در حالت های مختلفی ثبت گردد. اینکه تعمیر به دلیل وجود نداشتن قطعه و یا یک شرایط خاص امکان انجام نداشته باشد نیز قابلیت ثبت دارد.
تاریخ و ساعت شروع و پایان تعمیر، مدت زمان مجاز برای انجام تعمیر، تاریخ و ساعت توقف تجهیز و تاریخ و ساعت شروع به کار مجدد تجهیز، همه و همه ثبت خواهند شد.
گزارش شاخصهای استاندارد جهانی:
همه می دانیم که تعمیرات اضطراری نوعی از نگهداری و تعمیرات است که بدون برنامهریزی قبلی انجام میشود. در صورت وقوع خرابی، برای جلوگیری از خسارتهای جدیتر مانند از دست رفتن تولید یا توقف تجهیزات، باید سریعاً اقدام شود. این ماژول قابلیت ثبت و نگهداری تاریخچه خرابیها و هزینههای موجود را دارد و گزارشات جامع و استانداردهای بینالمللی از تعمیرات اضطراری ارائه میکند.
ماژول مدیریت تعمیرات اضطراری یکی از ماژولهای موجود در نرمافزار نگهداری و تعمیرات نتبین است. این ماژول امکان ثبت دقیق زمان درخواست تعمیر، مدت زمان تعمیر، مدت توقف تجهیز و ارائه گزارشات تحلیلی از جمله شاخصهای استاندارد جهانی مثل MTTR (متوسط زمان تعمیر)، MTTF (متوسط زمان خرابی)، و MTBF (متوسط زمان بین خرابیها) را فراهم میکند.
نرمافزار CMMS نتبین نسخههای متنوعی برای صنایع مختلف ارائه میدهد. قابلیتهای ماژولها در هر نسخه بسته به شرایط ممکن است متفاوت باشد. استفاده از بخش کارتابلی و یا فرایندی بسته به نیاز هر صنعت و یا سازمان قابل تغییر است. توصیه میشود برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاوران شرکت سامان در تماس باشید.
ثبت قطعات مصرفی در تعمیر
ویژگی مهم دیگر نرم افزار CMMS نتبین، ثبت قطعات مصرفی در هر تعمیر بهصورت دقیق است. اطلاعات کاملی از قطعات مصرفی مانند کد فنی، کد انباری، تعداد مصرف و در صورت دسترسی به مبالغ قطعات، مبلغ هر قطعه امکان ثبت دارند.
همچنین شما می توانید مشخص کنید که این قطعا چگونه تامین شده است. آیا به طور مستقیم خریداری شده است و یا از انبار نت شما تحویل گرفته شده است.
نرمافزار نگهداری و تعمیرات نتبین به شما امکان میدهد درخواست کالا از انبار را در دستورکارها مدیریت کنید. می توانید این درخواست را به انبار ارسال کنید و پس از تحویل، قطعات مصرفی را به دستورکار اضافه نمایید.
ثبت اطلاعات درخواست تعمیر
از دیگر امکاناتی که در بخش ثبت دستورکار (Work Order) می توان به آن اشارهه کرد ثبت کاملی از اطلاعات تعمیر است. در نرم افزار CMMS نتبین در کنار ثبت گزارش کار، ثبت اطلاعات مربوط به تعمیر در دسترس شماست.
این اطلاعات شامل مشخصات پرسنل تعمیرکار، پیمانکار تعمیرات، علتهای خرابی، هزینههای مرتبط با تعمیر و رستههای کاری است.
اطلاعات کاملی از هر کدام از این بخش ها در بخش دستورکار امکان ثبت را دارد. این به شما کمک می کند، گزارشات تحلیلی خود را از نرم افزار دریافت و بررسی کنید. همچنین، مدیران نت میتوانند علل خرابیهای ثبت شده را بررسی کنند و با تحلیل ریشه ای خرابی، هزینه ها و تعداد تعمیرات را کاهش دهند.
لیست دستور کارهای تعمیراتی
بخش دستورکار تعمیراتی به دلیل پر استفاده بودن در نرم افزار نت، بسیار دارای اهمیت است. مهم است که طراحی آن به گونه ای باشد که به راحتی بتوان وضعیت درخواست ها را در آن پیدا و مشاهده کرد. یکی از ویژگیهای مهم این بخش، لیست دستورکارهای تعمیراتی است که وضعیت هر دستورکار را با ردیف های رنگی مشخص میکند. این ویژگی به کاربران کمک میکند تا به سرعت وضعیت درخواستها را مشاهده کرده و اولویتها را تشخیص دهند.
انواع فیلتر های مورد نیاز مدیران نت نیز در این بخش وجود دارد تا بتوانند، به راحتی لیست درخواست های تعمیراتی را بر اساس موردی که نیاز دارند فیلتر و درخواست های مد نظر را مشاهده کنند.
برخی از ویژگی های بخش ثبت دستور کار تعمیراتی (Work Order)
نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین در بخش ثبت دستور کار تعمیراتی خود، امکانات مختلف و متعددی را دارا می باشد. تمامی این امکانات به شما کمک می کند تا به راحتی تمام اطلاعات یک تعمیر را ثبت و برای بررسی در آینده بایگانی نمایید.
در نهایت، این ماژول تمام نیاز های شما برای داشتن یک روال ثبت تعمیرات را به طور کامل فراهم می کند. در همین بخش نیز گزارشات کاربردی و شاخصهای استانداردی از خرابیها، علل آنها، و عملکرد واحد تعمیرات ارائه میکند
طراحی منعطف برای پیاده سازی در صنایع مختلف:
ویژگی ها و گستردگی تنوع روش پیاده سازی تعمیرات در سازمان های مختلف سبب شده است تا ما در نرم افزار انواعی از حالات مختلف را در نظر بگیریم که بتواند برای صنایع مختلف پیاده سازی شود.
برای مثال، در صورت بروز خرابی، دو روش برای ارجاع درخواست به واحد تعمیرات وجود دارد: یا درخواست مستقیماً توسط اپراتور به واحد تعمیرات ارسال میشود، یا پس از تایید مدیر، به واحد تعمیرات ارجاع میشود. هر دو روش در ماژول تعمیرات اضطراری قابل پیادهسازی هستند.
در حالتی دیگر، تعمیرات اضطراری میتواند به صورت درونسازمانی یا برونسپاری انجام شود. ثبت هزینههای مرتبط با هر دو روش در نرمافزار CMMS نتبین وجود دارد و گزارشات تفکیکی از هزینههای تعمیرات داخلی و برونسپاری ارائه میدهد.
انتخاب روش فرآیندی از دیگر ویژگی های نرم افزار نت بین در این بخش است. در صورتی که بخواهید میتوانید خودتان گردش کار تعمیراتی را طراحی کنید. فرآیند های تعمیرات مختلف، با روال ها و تاییدهای مختلف توسط هر فرد را که مد نظرتان است خودتان پیاده سازی کنید. نگاهی می اندازیم به:
امکانات ماژول ثبت دستور کار تعمیراتی:
- امکان ثبت گزارش کار تعمیراتی و یا علت عدم انجام تعمیر.
- ثبت اطلاعات کامل از تاریخ و ساعت شروع و پایان تعمیر و محاسبه مدت زمان تعمیر.
- ثبت اطلاعات کامل از تاریخ و ساعت توقف و شروع به کار تجهیز و محاسبه مدت توقف.
- گزارش لیست کارهای انجام شده، انجام نشده و در حال تعمیر.
- گزارش لیست کارهای در انتظار قطعه، در انتظار تامین شرایط و خاتمه یافته.
- شاخص MTTR (متوسط زمان تعمیر) شاخص MTTF (متوسط زمان خرابی) شاخص MTBF (متوسط زمان بین خرابی)
ثبت اطلاعات جانبی درخواست تعمیرات:
- قابلیت درج علل خرابی به همراه کد خرابی، شرح خرابی و روش رفع آن.
- ثبت اطلاعات پرسنل تعمیرات و پیمانکار تعمیرات به همراه مدت کارکرد در هر رسته کاری.
- ثبت اطلاعات قطعات مصرف شده در هر تعمیر بهصورت دقیق به همراه قیمت.
- درج اطلاعات مربوط به انواع هزینه های صرف شده برای انجام تعمیر.
- امکان تایید نهایی دستورکار توسط مدیر نت جهت نهایی سازی و بایگاری دستور کار تعمیراتی .
جهت مشاهده دموی نرم افزار نگهداری و تعمیرات نت بین با ما تماس بگیرید.
مولود حسینی - مسئول فروش سامانه جامع نرم افزار نگهداری و تعمیرات نتبین